Sernik bananowo-orzechowy

Miałam ostatnio więcej wolnego, więc wymyśliłam na szybko sernik. Nie jest to tradycyjny sernik i nie ze zwykłego sera. Zrobiłam go na serkach wiejskich bez laktozy oczywiście i dodałam banany, ponieważ byłam bardzo ciekawa, czy coś z tego wyjdzie i jak :). Jak zawsze wyszedł nieziemski!


Składniki spód:

30 g płatki jaglane
30 g płatki gryczane 
30 g płatki owsiane bez glutenu
30 ml płynny olej kokosowy bezzapachowy
10 g nasiona chia
10 g melasa buraczana (można dać miód)
0,5 szt. marchewki startej na drobnych oczkach 
skórka starta z połowy pomarańczy*
(ja dodałam odrobinę kurkumy dla uzyskania koloru)

* Do uzyskania skórki z pomarańczy, uprzednio trzeba ją sparzyć wrzątkiem i zetrzeć na tarce na drobnych oczkach.

Wszystkie składniki wkładami do miski i mieszamy. Wykładamy do tortownicy 22 cm (ja wyłożyłam spód papierem do pieczenia) i rozprowadzamy równomiernie. Nagrzewamy piekarnik na 170 stopni termoobieg.


Składniki masa serowa:

800 g serek wiejski bez laktozy
80 g mleko w proszku bez laktozy
3 szt. średniej wielkości bananów
80 g erytrol
2 x 40 g budyń śmietankowy bez cukru 
40 g masło orzechowe
4 jajka 

Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze lub jak mamy ręczny, to w misce i blendujemy na gładką masę. Wylewamy ją na przygotowany uprzednio spód. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 45 minut i zmniejszamy temperaturę do 160 stopni i pieczemy jeszcze 15 minut. Po upieczeniu zostawiamy sernik w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami do póki całkowicie nie ostygnie piekarnik. Wyciągamy sernik z pieca i odstawiamy do ostygnięcia.

Polewa:

50 g namoczonych daktyli*
10 g mleko w proszku bez laktozy 
10 g masło orzechowe

* Daktyle zalewamy gorącą przegotowaną wodą ich poziomu i zostawiamy na 30 min. Odcedzamy.

Składniki wkładamy do malaksera lub blendera i miksujemy na gładką masę. Nakładamy na wierzch sernika i rozprowadzamy równomiernie. Można do dekoracji posiekać trochę orzechów arachidowych.

Wartości odżywcze w 100 g produktu:

154,35 kcal
19,22 g węglowodany
9,39 g białko
6,60 g tłuszcze
0,96 g błonnik

Smacznego! :) 

Komentarze

Popularne posty